2 листопада 2018 на кафедрі математики та методики її навчання КДПУ відбулася конференція з підбиття підсумків виробничої практики магістрів у закладах середньої освіти (2018, спеціальність “Математика”, додаткова “Інформатика”, МІм-13).
Під час виробничої практики магістри виконували наступні завдання: удосконалювали вміння і навички спостерігати за навчально-виховним процесом, вивчали зміст і систему планування навчальної роботи вчителів математики та інформатики, відпрацьовували практичні та професійні вміння і навички організації навчально-виховної роботи з учнями, навчалися застосовувати на практиці знання, отримані в університеті при вивченні психолого-педагогічних дисциплін, методики навчання математики та методики навчання інформатики, оволодівали методами, прийомами і засобами проведення уроків, а також навичками керівництва пізнавальною діяльністю школярів відповідно до їх вікових та індивідуальних особливостей, аналізували результати навчально-виховної роботи вчителів-предметників, класних керівників та здійснювали самоаналіз власної роботи.
Студенти зазначали, що під час проходження практики виникали певні труднощі, а саме:
- неправильний розрахунок часу на кожен з видів робіт;
- незнання індивідуальних особливостей учнів;
- проблеми при впровадженні проектних технологій (недостатні вміння учнів працювати самостійно і використовувати програмне забезпечення для роботи);
- нераціональний добір вправ для етапу актуалізації на початку уроку;
- проблеми з добором різнотипних вправ для уроку,
- недостатні уміння використовувати міжпредметні зв’язки.
Та завдяки всебічній допомозі та настановам, яку надавали методисти, вчителі-предметники та класні керівники, труднощі вдалося подолати.
Під час практики майже кожен із студентів провів 5 уроків інформатики та 10 уроків математики, позакласні заходи з математики та інформатики, виховні заходи, профорієнтаційний захід.
Студенти зазначали, що за час проходження практики, вони навчилися: планувати та проводити уроки, позакласні заходи з математики та інформатики, враховуючи їх типи; використовувати найбільш ефективні методи, форми і засоби навчання з врахуванням вікових особливостей учнів; здійснювати аналіз проведених уроків вчителів, відмічати вдалі моменти та впроваджувати у власну навчально-виховну роботу; здійснювати самоаналіз та самооцінку результатів власної діяльності, а також аналізувати пробні уроки і заняття інших практикантів своєї групи; готувати дидактичне обладнання до уроків і виховних заходів; проводити відкриті уроки з використанням мультимедійної дошки, системи динамічної математики GeoGebra та ін.
Окремі магістри брали участь у пілотному проекті, тому частину звітної документації представлено у електронному варіанті, а саме:
- щоденник психолого-педагогічних спостережень у вигляді блогу,
- конспекти уроків з математики та інформатики, позакласні заходи, профорієнтаційну роботу.
Виступаючі зазначали, що педагогічна практика дала змогу спробувати себе у ролі вчителя, переконатися, що вчитель має постійно самовдосконалюватися та працювати над собою.
Одна з кращих звітних презентацій
Підготувала повідомлення про підсумкову конференцію доцент кафедри математики та методики її навчання Т. Г. Крамаренко