Факультет географії, туризму та історії
Географія. Туризм. Історія. Соціологія.

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень 

Ступінь вищої освіти: бакалавр

Галузь знань: 23 Соціальна робота 

Спеціальність: 231 Соціальна робота

Форма навчання: денна/заочна

Форма атестації: залік

Питання для підготовки до заліку з навчальної дисципліни
«ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ МІЖОСОБИСТІСНОГО СПІЛКУВАННЯ»

І. Теоретична частина:
1. Психолого-педагогічні засади міжособистісного спілкування як навчальна дисципліна. Мета та завдання курсу.
2. Поняття спілкування, його види, функції.
3. Сутність міжособистісного спілкування.
4. Види, рівні, функції міжособистісного спілкування.
5. Структурний аналіз спілкування.
6. Поняття комунікації, її функції.
7. Сутність міжособистісної комунікації, її особливості, специфіка.
8. Види міжособистісної комунікації.
9. Аналітичні моделі міжособистісної комунікації.
10. Умови ефективної міжособистісної комунікації.
11. Поняття вербальної комунікації, її специфіка, функції.
12. Психологічні особливості вербальної комунікації.
13. Поняття та структура мовленнєвої комунікації.
14. Мовленнєві стратегії і тактики.
15. Комунікативні бар’єри.
16. Поняття невербальної комунікації.
17. Місце невербальної комунікації в міжособистісному спілкуванні.
18. Класифікація невербальних засобів спілкування.
19. Функції та особливості невербальних повідомлень.
20. Проблема інтерпретації невербальної поведінки.
21. Поняття міжособистісної взаємодії.
22. Різновиди міжособистісних контактів.
23. Взаємодія як організація діяльності.
24. Структура міжособистісної взаємодії.
25. Контексти міжособистісної взаємодії.
26. Комунікативний простір міжособистісної взаємодії.
27. Взаємодія і міжособистісний вплив.
28. Маніпуляція в спілкуванні.
29. Поняття соціальної перцепції.
30. Механізми міжособистісного сприймання.
31. Перше враження і точність інтерпретації.
32. Поняття міжособистісного розуміння.
33. Психологічні основи і закономірності розуміння.
34. Поняття комунікативності.
35. Сутність комунікативної культури.
36. Функції комунікативної культури.
37. Структура комунікативної культури соціального педагога.
38. Шляхи вдосконалення комунікативної культури соціального педагога.
39. Поняття слухання, його функції.
40. Форми слухання, їх характеристика.
41. Перешкоди, що заважають слуханню.
42. Слухання як провідна якість соціального педагога.
43. Комунікативні прийоми успішної реалізації слухання, їх характеристика.
44. Поняття конфлікту, його причини та функції.
45. Типологія конфліктів.
46. Структура конфлікту.
47. Динаміка конфлікту.
48. Стилі поведінки соціального педагога у конфліктній ситуації.
49. Етичні засоби запобігання та подолання конфліктних ситуацій у соціально-педагогічній діяльності.
50. Поняття успішного спілкування. Критерії і рівні успішності спілкування.
51. Поняття стилю спілкування. Оптимальний стиль спілкування.
52. Порушення, бар'єри, труднощі спілкування.
53. Дефіцитне спілкування.
54. Дефектне спілкування.
55. Деструктивне спілкування.

ІІ. Практична частина (творчі завдання):
1. Розробити «Програму вдосконалення власного зовнішнього вигляду (ходи, постави, поз, жестів) як засобу посилення емоційно-естетичного впливу в публічному спілкуванні».
2. Сформулювати основні правила безконфліктного спілкування.
3. Сформулювати шляхи розв’язання та профілактики педагогічних конфліктів, що виникають у таких системах: а) «соціальний педагог – адміністрація»; б) «соціальний педагог – учні»; в) «соціальний педагог – батьки».
4. Розробити рекомендації соціальним педагогам щодо поведінки в педагогічних конфліктах.
5. Провести тестування серед студентів (7-10 осіб) за методикою К. Томаса («Тест визначення стилю поведінки людини у конфлікті»). Визначити домінуючий стиль поведінки в конфліктних ситуаціях цих студентів.
6. Сформулювати основні правила мовної комунікації, що забезпечують можливість спільної діяльності.
7. Навести приклади використання монологічного і діалогічного мовлення в міжособистісному спілкуванні соціального педагога.
8. Сформулювати прийоми удосконалення навичок вербального спілкування.
9. Записати висловлювання відомих учених про культуру мовлення. Обґрунтувати їхні слова.
10. Сформулювати прийоми удосконалення ефективності слухання.
11. Сформулювати рекомендації, як не допустити маніпулятивного впливу з боку іншої людини.
12. Сформулювати правила інтерпретації невербальних повідомлень.

 

 

 

14034
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30