Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень
Ступінь вищої освіти: бакалавр
Галузь знань: 23 Соціальна робота
Спеціальність: 231 Соціальна робота
Форма навчання: денна/заочна
Форма атестації: екзамен
Питання для підготовки до екзамену з навчальної дисципліни
«ВСТУП ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ»
1. Наукова організація праці студента. Її основні складові.
2. Психологічні механізми засвоєння інформації.
3. Сприймання, осмислення та запам'ятовування навчальної інформації.
4. Організація самостійної роботи студента. Правила конспектування.
5. Особливості взаємодії особистості та соціуму.
6. Причини загострення соціальних проблем в Україні.
7. Провідні напрями соціальної політики в Україні.
8. Роль соціального педагога в розв'язанні соціальних проблем суспільства.
9. Поняття про соціальне виховання. Мета та завдання соціального виховання.
10. Принципи соціального виховання.
11.Єдність біологічних та соціальних факторів у процесі соціальної адаптації особистості.
12. Основні напрями організації процесу соціального виховання.
13. Поняття «соціально-педагогічна діяльність» та «соціально-педагогічна робота».
14.Структура соціально-педагогічної діяльності (об'єкти, суб'єкти, ресурсне забезпечення).
15.Сфери та напрямки здійснення соціально-педагогічної діяльності (соціальна профілактика, соціальне обслуговування, соціальні послуги, соціальна допомога, соціальна реабілітація).
16. Принципи соціально-педагогічної діяльності.
17. Професійний портрет соціального педагога та його призначення
18. Загальна характеристика соціального педагога. Основні функції його діяльності.
19. Система базових теоретичних знань та професійних вмінь соціального педагога.
20. Особистісні якості спеціаліста соціально-педагогічної діяльності.
21. Етичний кодекс спеціалістів із соціальної роботи України.
22. Клієнти соціально-педагогічної роботи як вразливі верстви населення.
23. Поняття об'єкта соціально-педагогічної роботи.
24. Причини появи понять «маргіналізовані верстви», «соціально виключені діти», «соціальні сироти».
25. Характеристика групи потенційних клієнтів соціального педагога, особливості їх життєдіяльності.
26. Основні причини, через які людина стає потенційним клієнтом соціального педагога.
27. Професійні ролі соціального педагога.
28. Поняття соціальних ролей соціального педагога у професійній діяльності.
29. Група практичних ролей соціального педагога: мета посередницьких ролей;роль експерта та аналітика в соціальній роботі з конкретною особистістю;група управлінських та сервісних ролей соціального педагога.
30. Призначення кожної з груп ролей.
31. Професійно-етичний кодекс діяльності соціального педагога.
32. Етичні принципи діяльності спеціалістів із соціальної роботи.
33. Етичні вимоги до професійної діяльності соціального педагога.
34.Норми етичної поведінки спеціалістів із соціальної роботи стосовно: професії;колег;клієнтів;взаємодіючих організацій.
35. Перспективи розвитку соціально-педагогічної роботи в Україні.
36. Провідні напрями соціальної політики в Україні.
37.Інноваційні форми роботи соціального педагога у сферах: освіти;охорони здоров'я;соціального захисту населення;соціального розвитку та становлення молоді;охорони правопорядку.
38. Волонтерський рух в Україні.
39. Виховні можливості соціальних інституцій у формуванні особистості.