Дошкільної і спеціальної освіти
Факультет педагогічної освіти

 

 Наприкінці вересня – на початку жовтня 2025 року відбулися звітні конференції за результатами проходження виробничої практики в дитячих закладах оздоровлення і відпочинку та на майданчиках дозвілля. У звітних конференціях брали участь студенти IV курсу Криворізького державного педагогічного університету і викладачі кафедри педагогіки.

 ДОТ
Студенти різних факультетів КДПУ проходили виробничу практику в таких дитячих закладах оздоровлення і відпочинку
- комунальному закладі позашкільної освіти дитячий табір «Сонячний» Криворізької міської ради;
- дитячих таборах «Соколята»; «Артек Прикарпаття»; «Артек Пуща Водиця»; «Артек Закарпаття»;
- дитячому оздоровчому закладі санаторного типу «Чайка»;
- ПП «Алеств –Тур»;
- ДОТ «Дивокрай»;
- КП «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини»;
- Дитячому освітньому таборі «Всі свої».
Також студенти проходили виробничу практику на майданчиках дозвілля закладів загальної середньої освіти, де опрацьовували методичні матеріали та нормативні документи, що визначають характер діяльності дитячих таборів у літній період, знайомилися з особливостями виховної роботи з вихованцями під час літніх канікул в дитячих оздоровчих таборах, з організацією самоврядування в дитячому оздоровчому таборі.
Реалізуючи програми, що спрямовані на розвиток фізичних, творчих, інтелектуальних та соціальних навичок, студенти-практиканти дбали про змістовну організацію дозвілля вихованців, про збереження і зміцнення їх здоров’я і задля цього проводили тематичні вечори, інтелектуальні вікторини, спортивні змагання, конкурсні програми, рухливі ігри, ігри в шахи, залучали дітей до перегляду та обговорення кінофільмів, мультфільмів, що допомагали вихованцям знайти нових друзів, отримати нові знання, сформувати уміння і навички та просто весело провести час.
Велику увагу студенти приділяли екологічній роботі: проводили бесіди про збереження природи, конкурси малюнків, залучали вихованців до догляду за клумбами та прилеглій до табору оздоровлення і відпочинку території, що сприяло вихованню у дітей відповідальності та любові до природи та довкілля.
У дитячих закладах оздоровлення і відпочинку та на майданчиках дозвілля відпочивало чимало дітей військових. Для них був створений безпечний простір, де вони мали можливість змістовно проводити час, ділитися своїми враженнями та виявляти свої емоції. Студенти постійно дбали про психологічну підтримку дітей військових. Використовуючи За допомогою різних технік та ігор, якими студенти оволоділи під час підготовки до роботи в ДЗОіВ, вони допомагали дітям покращити їх психоемоційний стан. Студенти проводили з дітьми релаксаційні вправи, дихальні вправи, використовували арт-терапію, малювання, ліплення та заняття на природі. Вони дбали про створення атмосфери довіри, щоб кожен вихованець мав змогу висловити свої думки, почуття. Виробнича практика була спрямована на формування у студентів позитивного ставлення до обраної професії, набуття досвіду виховної роботи, оволодіння практичними вміннями і навичками роботи вихователя.
Виробнича практика в дитячих закладах оздоровлення і відпочинку та на майданчиках дозвілля була організована на високому рівні. При проходженні практики студенти використовували отримані знання, сформовані вміння та навички під час теоретичного навчання та вивчення таких дисциплін як «Загальна педагогіка», «Методика виховної роботи», «Загальна психологія», «Вікова психологія».

На звітній конференції у своїх презентаціях та доповідях, студенти наголошували, що протягом зміни відбулося чимало цікавих заходів. Діти разом із вихователями і вожатими відвідували екскурсії та походи, мали можливість ближче познайомитися з історією та природою табору (залежно від розташування табору). Особливо корисними були елементи краєзнавчої та екологічної роботи: вони проводили заняття на свіжому повітрі, вчилися берегти природу та поважати довкілля. Велику увагу приділяли фізичному розвитку: організовували спортивні ігри, естафети, змагання, турніри. Також активно працювали різноманітні гуртки художньої та музичної творчості, у яких діти могли проявити свої таланти.
Студенти у своїх виступах проаналізували досягнення та труднощі, з якими довелось зіткнутися під час проходження виробничої практики, розповіли про отриманий досвід виховної роботи щодо проведення виховних заходів і можливостей використання сучасних педагогічних технологій. У роботі з дітьми студенти надавали перевагу активним методам (дискусії, рольові ігри, проблемні ситуації) і формам виховання (рухливі ігри, конкурси, вікторини, спортивні змагання).

 ДОТ1  ДОТ2
 ДОТ3 ДОТ4 
 ДОТ5  ДОТ6
 ДОТ7 ДОТ8 
На думку переважної більшості студентів-практикантів, виробнича практика сприяла розвитку їх педагогічних, організаторських, комунікативних здібностей, навчила працювати в команді, приймати відповідальні рішення, нести відповідальність за свої дії, налагоджувати контакт з дітьми та їх батьками, успішно вирішувати конфліктні ситуації. Також студенти зазначили, що проходження практики в умовах частих повітряних тривог сформували навички гнучкого планування та швидкого реагування на непередбачувані ситуації.
Проаналізувавши звітну документацію, можна стверджувати, що студенти впоралися з поставленими завданнями, їм сподобалась можливість проявляти свою творчість та активність, проводити спільні спортивні заходи, тематичні дні та рольові ігри, святкові заходи та дискотеки.
Виклики, з якими стикалися підчас проведення заходів:
- конфлікти через суперництво (боротьба за лідерство в командній роботі);
- сором’язливість та невпевненість, емоційна чутливість та взаємодія «дорослі-дітям»;
- зовнішні фактори (повітряні тривоги).
Серед інноваційних пропозицій, запропонованих студентами, можна назвати:
- поглиблення роботи з батьками вихованців, оскільки у них виникали труднощі саме з налагодження стосунків з батьками вихованців;
31396
Наприкінці березня 2025 року відбулися звітні конференції виробничої практики студентів IV курсу в закладах загальної середньої і професійної освіти. У звітних конференціях брали участь студенти IV курсу Криворізького державного педагогічного університету, керівники практики і методисти.
Методисти кафедри педагогіки проаналізували особливості проходження виробничої практики в складних умовах воєнного стану і дистанційно-змішаної форми навчання, а також зупинилися на можливостях реалізації виховних завдань практики шляхом подолання освітніх втрат.
 Звітня конференція  звітня конференція1
Особливу вагу було приділено формам роботи з учнями, що допомагають відновити їх соціальні зв’язки та емоційну стійкість в умовах стресових ситуацій, а також стратегіям в роботі класного керівника щодо підтримки здобувачів освіти, які переживають емоційний стрес або психологічні травми, методам навчання їх управляти своїми емоціями.
Методисти кафедри педагогіки розповіли про результати перевірки звітної документації, розміщеної на платформі Moodle, акцентували увагу на студентах, які вчасно не завершили оформлення документації.
Студенти у своїх виступах проаналізували досягнення та труднощі, з якими довелось зіткнутися під час проходження виробничої практики, розповіли про отриманий досвід виховної роботи щодо проведення виховних заходів і можливостей використання сучасних педагогічних технологій.
29882
Фото1.20.01.25 

 

 

 

20 січня 2025 року було проведено настановні конференції з виробничої педагогічної практики для здобувачів вищої освіти четвертого курсу.

 

Виробнича педагогічна практика спрямована на формування у студентів позитивного ставлення до професії вчителя, набуття педагогічного досвіду навчально-виховної роботи, закріплення і практичне використання теоретичних знань з педагогіки, психології та фахових дисциплін, оволодіння практичними вміннями і навичками роботи вчителя і класного керівника.

 

 

 

 

 

Метою виробничої практики є оволодіння студентами сучасними педагогічними технологіями, методами і формами організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, формування практичних умінь і навичок реалізації виховної, організаційної, інформаційно-методичної, дослідницької та соціальної функцій класного керівника.

 Фото2.20.01.25

Методисти кафедри педагогіки: д-р пед. наук, професор Лаврентьєва О. (фізико-математичний факультет); канд. пед. наук, доцент Білоус О. (факультет географії, туризму та історії); канд. пед. наук, доцент Іванова В. (факультет мистецтв); канд. пед. наук, доцент Король А. (факультет української філології); канд. пед. наук, доцент Потапенко О. (факультет педагогічної освіти); канд. пед. наук, доцент Щербина С. (факультет іноземних мов, природничий факультет) ознайомили студентів із положенням про проходження виробничої педагогічної практики, розповіли про особливості її організації, виховні завдання, вимоги до оформлення звітної документації, відповіли на запитання.

 Фото3.20.05.25 Фото4.20.01.25 

На конференції були присутні студенти четвертого курсу факультетів Криворізького державного педагогічного університету, керівник виробничої практики КДПУ Цоуфал Л., керівники виробничої педагогічної практики зі спеціальності, методисти з педагогіки і психології, а також методисти з основної спеціальності та додаткової спеціалізації.

Бажаємо студентам отримати цікавий та корисний досвід під час проходження педагогічної практики!

28918
В останній тиждень вересня 2024 року були проведені підсумкові конференції з проходження студентами ІІІ курсу виробничої практики у дитячих закладах оздоровлення і відпочинку.
 ДОТ звітня  ДОТ

 ДОТ Макаренко

Виступи студентів на підсумкових конференціях та завантажена на освітній платформі Moodle звітна документація засвідчила високий рівень організації проходження виробничої практики у дитячих закладах оздоровлення і відпочинку, а також виявлений ними достатній рівень теоретичної і практичної підготовки під час вирішення ними поставлених завдань

 

 

ДОТ звітня1 

Бази проходження виробничої практики були різноманітні. Це дитячі заклади оздоровлення та відпочинку України – «Артек Прикарпаття», «Сонячний», «Соколята» (Львівська область), а також і закордонні дитячі заклади оздоровлення та відпочинку – «Таємниця Долини Карпа» (Польща), «Карібо» (Болгарія, м. Варна), Українська скаутська організація в Німеччині «Пласт».

У дитячому таборі «Артек-Прикарпаття» проходили педагогічну практику студентів різних факультетів університету, які брали активну участь в організації та проведенні таких інноваційних розважальних заходів як-от: загальна табірна знайомка «Вперед за пригодами»; квест «В пошуках Артеківських скарбів»; фото-конкурс «Дбай за матінку природу»; конкурсна програма «Щасливі разом»; конкурс «Танці народів світу»; фото-конкурс «Підкорювачі океанів»; інтелектуальне казино; майстер-клас з приготування піци. А такі креативні інноваційні заходи, як Art-студія, репетиції та проведення різноманітних конкурсів, сприяли розвитку творчих здібностей і талантів дітей і створювали неповторну атмосферу розкутості та свободи.

 Прикарпаття ДОТ

Коптев Артек

 

 ПРикарпаття2

Коптев батьки

Переважна більшість студентів ІІІ курсу (природничого факультету, факультету мистецтв, факультету української філології, факультету іноземних мов) проходили виробничу практику в КЗПО «ДТОВ «Сонячний» КМК», де відпочивало чимало дітей військових. Тут для них був створений безпечний простір. За допомогою різних технік та ігор, якими студенти оволоділи під час підготовки до роботи в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, вони допомагали дітям позбавитися негативних емоцій, зняти стрес. Студенти проводили з дітьми релаксаційні вправи, дихальні вправи, використовували арт-терапію, малювання, ліплення та заняття на природі. Задля організації змістовного дозвілля вони організовували ігри в шахи, проводили тематичні вечори, розваги, конкурси, змагання, залучали дітей до перегляду та обговорення кінофільмів, мультфільмів.
 Сонячний I 21

 Сонячний Белоус

Белоус Голуб миру

 

 

 

Дитячий табір «Карібо» (м. Варна, Болгарія), де проходили практику студенти факультету географії, туризму та історії, розташований у курортному містечку Золоті піски. Студенти працювали аніматорами по басейну, діджеями на вечірніх шоу і дискотеках, що дозволило отримати практичний досвід організаторів інноваційних розважальних заходів для дітей.

 Білоус Калібро
У дитячому таборі відпочинку «Таємниця Долини Карпа» (Велькопольське воєводство, Польща) проходили практику студенти факультету географії, туризму та історії, майбутні вчителі географії. Студенти працювали в двох таборах організації Camp Scout скаутського напряму для дітей з різними потребами та інтересами, які розташовані на колишніх скаутських базах. У роботі з вихованцями їм дуже знадобилися знання і вміння щодо проведення різноманітних географічних квестів, організації роботи гуртки з орієнтування на місцевості, виживання у природних умовах.
Студенти психолого-педагогічного факультету, факультету мистецтв отримали унікальну можливість здобути практичний досвід у Криворізькій благодійній міській організації допомоги дітям та людям із синдромом Дауна
«Сонячні діти Криворіжжя». Для дітей вони охоче проводили майстер-класи з петриківського розпису, ліплення, з виготовлення поробок з природних матеріалів, рухливі ігри, вікторини та розваги

 

Белоус Карпа

Пласт Макаренко

 

 

Минакова хрестьянский 

 Минакова табір

 

З поважних причин окремі студенти проходили практику на пришкільних майданчиках, які працювали при закладах загальної середньої освіти міста. Вони разом з вихователями пришкільних майданчиків організували змістовне дозвілля дітей, використовували різноманітні інтерактивні та ігрові форми роботи (ігри-квести, творчі майстерні), які викликали найбільший відгук та зацікавленість у вихованців та сприяли розвитку їх творчих здібностей. 

 Білоус майданчик
 Дмітрієва ДОТpng  Школа физкультура
Пшеничний Дот  Дмітрієва ДОТ1 
Студенти психолого-педагогічного факультету, факультету української філології, фізико-математичного факультету, факультету іноземних мов взяли активну участь у міському проєкті з подолання освітніх втрат і проходили виробничу практику у закладах загальної середньої освіти міста, де також здобули неабиякий теоретичний та практичний досвід.

 

 

 

 Освітні втрати Макаренко

 

Виробнича практика в дитячих закладах оздоровлення і відпочинку дозволила студентам отримати цінний досвід практичної роботи, необхідний для подальшого їх професійного становлення як майбутніх педагогів.

 Освітні втрати Макаренко2

Потапенко Дот

 

 

 

27643
Педагогічна практика є першим кроком на шляху практичного оволодіння професією, що базується на фахових знаннях, орієнтується на певний теоретичний фундамент, забезпечуючи практичне пізнання закономірностей і принципів педагогічної діяльності, засвоєння засобів її організації. Мета педагогічної практики – виробити у здобувачів освіти уміння й навички, необхідні в майбутній педагогічній діяльності, закріпити теоретичні знання та вчитися застосувати їх у педагогічній практиці.

Задля успішного проходження студентами педагогічної практики було проведено настановні конференції. Так, 27 травня 2024 року було проведено настановну конференцію з навчальної практики «Підготовка до роботи в закладах оздоровлення та відпочинку», в якій брали участь студенти ІІІ курсу майже всіх факультетів та всіх спеціальностей Криворізького державного педагогічного університету, загальною чисельністю 97 осіб.

Практика навчальна

 

 Практина навчальна1

А 01 червня 2024 року було проведено настановну конференцію з виробничої виховної практики, в якій брали участь студенти ІІ курсу також всіх факультетів та всіх спеціальностей Криворізького державного педагогічного університету, загальною чисельністю 134 особи.

З особливостями проходження навчальної практики «Підготовка до роботи в закладах оздоровлення та відпочинку» та виробничої виховної практики здобувачів освіти ознайомила керівник педагогічної практики КДПУ Любов Цоуфал. Методист кафедри педагогіки Світлана Щербина розкрила мету, завдання кожного виду практик та особливості їх реалізації під час практичної підготовки.
Сподіваємося, що навчальна практика «Підготовка до роботи в закладах оздоровлення та відпочинку» та виробнича виховна практика дозволять здобувачам освіти ІІІ та ІІ року навчання ознайомитися зі специфікою обраної професії, а також виявити свою професійну компетентність як реалізаційну здатність до здійснення професійної діяльності в її реальних умовах, набути цікавих вражень та цінного досвіду.
26717
Практична підготовка здобувачів вищої освіти є обов’язковим компонентом освітньої програми для здобуття певного освітнього рівня.
 Практика 2 курс 2024

 

8 квітня 2024 року відбулася настановна конференція з навчальної психолого-педагогічної практики студентів другого курсу всіх спеціальностей. Навчальна психолого-педагогічної практика є важливою в системі навчання і сприяє розвитку у студентів інтересу до вивчення дисциплін психолого-педагогічного циклу, до оволодіння основами організації освітньо-виховного процесу в закладах загальної середньої освіти, вихованню потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в майбутній практичній педагогічній діяльності. 

 

 

 

 

З особливостями проходження здобувачами освіти навчальної психолого-педагогічної практики в умовах дистанційного навчання всіх присутніх ознайомила керівник виробничої практики КДПУ Л. С. Цоуфал. Методист кафедри педагогіки канд. пед. наук, доцент С. М. Щербина та методист кафедри психології канд. психол. наук, доцент О. О. Халік пояснили здобувачам вищої освіти завдання, які запропоновані до виконання, а також відповіли на їх запитання.

 Практика1 2 курс 2024
Після завершення настановної конференції з навчальної психолого-педагогічної практики викладачі кафедри педагогіки (канд. пед. наук, доцент О. С. Білоус, канд. пед. наук, доцент В. В. Іванова, канд. пед. наук, ст. викладач І. А. Коваленко, канд. пед. наук, доцент А. М. Король, д-р пед. наук, доцент С. Л. Кучер, канд. пед. наук, доцент І. Є. Макаренко, канд. пед. наук, доцент О. Б. Потапенко, канд. пед. наук, доцент С. М. Щербина) провели консультації для здобувачів освіти, з якими безпосередньо співпрацюють на першому тижні навчальної практики.
26097

Освітні втрати 2024 

Під час концеренції керівник педагогічної практики університету, Л. Цоуфал, акцентувала увагу присутніх на важливості практики з подолання освітніх втрат. Водночас, канд. пед. наук, доцент А. Король, чітко та грунтовно повідомила студентам основні організаційні та методичні вимоги, які висуваються до них у процесі проходження практики.

02 квітня 2024 року на кафедрі педагогіки відбулася настановна конференція з виробничої педагогічної практики для здобувачів освіти ІІ та ІІІ курсів, які візьмуть участь у проєкті з подолання освітніх втрат учнів закладів загальної середньої освіти з предметів початкової школи, математики, української та англійської мов, як помічники вчителів.

Освітні втрати1 2024

Варто наголосити, що насьогодні, 27 закладів загальної середньої освіти міста Кривий Ріг вже приєдналися до масштабного проєкту «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат», що має на меті навчити вчителів вимірювати та долати освітні втрати. Проєкт реалізує громадська спілка «Освіторія» у партнерстві з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ), Міністерством освіти і науки України за підтримки Глобального партнерства в галузі освіти (GPE) та Уряду Японії.
Тож, участь студентів у практиці з подолання освітніх втрат зможе надати їм можливості спостерігати, аналізувати та фіксувати найкращі практики й методики подолання освітніх втрат. Усі вчителі, за якими будуть закріплені здобувачі освіти, пройшли відповідні тренінги, тож їхнє наставництво  стане неоціненним досвідом для кожного студента як майбутнього фахівця у його майбутній професійній діяльності. 
Освітні втрати2 2024 

Упродовж настановної конференції усі бажаючі практиканти могли поставити уточнюючі питання методистам кафедри педагогіки (д-р. пед. наук, доценту, С. Кучер; канд. пед. наук, доценту, А. Король; канд. пед. наук, доценту, І. Макаренко; канд. пед. наук, ст. викладачу, І. Коваленко) тощо.

На конференції також були присутні, в. о. завідувача кафедри педагогіки, канд. пед. наук, доцент, С. Щербина й декан факультету української філології, канд. філолог. наук, доцент, Л. Семененко, які привітали студентів й побажали нових творчих здобутків та набуття цінного практичного досвіду.
26018
22 січня 2024 року відбулося робоче засідання кафедри педагогіки, на якому було обговорено розпорядження навчально-методичного відділу № 3 від 19 січня 2024 року «Про внесення змін до програм виробничих практик студентів 4 курсу» задля реалізації міської програми «Подолання освітніх втрат, викликаних особливостями організації освітнього процесу в 2020-2023 роках в закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти» на 2023/2024 навчальний рік».
 image

 

Викладачі кафедри педагогіки передбачили проведення студентами університету індивідуальних та групових бесід зі здобувачами освіти закладу загальної середньої освіти, організацію групових активностей, колективних проєктів та спільних заходів, що сприяють спілкуванню, співпраці та взаємодії між здобувачами освіти; використання проактивних форм і методів виховної роботи, направлених на згуртування та взаємодію учнів класу, спрямованих на допомогу в подоланні виховних втрат, відповідно до потреб бази практики.

24402
За підсумками виробничої практики в ЗОіВ відбулися підсумкові іконференції з педагогічної практики студентів ІІІ курсу природничого факульльтету та факультету мистецтв. 
 image_1.pngimage.png

 

 image 8  image 7
 image 6  image 5
кСЕНИЯ 23  Практика ДОТ 
 аРИСРАХ 23  ЗОів 23
 ПРактика 23 ДОТ  ПРактикаЗОіВ ДОТ
Присутні на конференції – керівниця виробничої практики, ст. викладачка кафедри української мови Л. С. Цоуфал, методисти кафедри педагогіки: канд. пед. наук, доцентка В. В. Іванова, канд. пед. наук, доцентка С. М. Щербина проаналізували діяльність студентів ІІІ курсу у закладах оздоровлення і відпочинку, оцінили подану на платформу Moodle документацію, вказали на позитиви та недоліки в її оформленні. Учасники підсумкової конференції дійшли висновку про те, що виробнича педагогічна практика у закладах оздоровлення і відпочинку є важливим кроком у підготовці майбутнього висококваліфікованого фахівця.

 

23414

22 вересня 2023 року доцент кафедри педагогіки, канд. пед. наук Король А. провела підсумкову конференцію за результатами проходження літньої педагогічної практики у дитячих оздоровчих таборах студентами ІІІ курсу українського факультету. У підсумковій конференції взяли участь здобувачі освіти факультету української філології гр. УАФ-20/УФР-20/УПФ-20/УІФ-20, керівник виробничої практики університету Цоуфал Л. та декан факультету української філології Семененко Л.

Король практика головнаКороль практика головна 2

Під час проведення конференції виступили студенти, які обговорили усі цікаві та складні моменти педагогічної практики, поділилися досвідом її проходження та отримали рекомендації щодо майбутніх кроків.

Король практика4Король табір 23

Король практика3

Не всі студенти мали можливості перебувати у дитячих оздоровчих таборах, більшість з них проходили практику на шкільних майданчиках, але їм вдалося опрацювати матеріали та документи, що визначають характер діяльності дитячих таборів у літній період, ознайомитися з особливостями виховної роботи зі школярами під час літніх канікул в дитячих оздоровчих таборах, з організацією самоврядування в дитячому оздоровчому таборі.
Студенти попри все, змогли вчасно виконати всі педагогічні завдання практики та підготувати всю необхідну звітну документацію для перевірки на платформі Moodle. 

 

23373
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30