Науково-методичний семінар проводився впродовж навчального року. Тема науково-методичного семінару є актуальною і логічно доповнює комплексну науково-дослідницьку тему кафедри педагогіки. У сучасних умовах реформування освіти радикально змінюється статус педагога, викладача, його освітні функції, відповідно зміняються вимоги до рівня його професіоналізму. На звітній 2024-2025 н.р. було заплановано проведення чотирьох засідань і вони відбулися за такими темами: Засідання № 1. О. Лаврентьєва наголосила на сучасних підходах до організації освітнього процесу в університеті. Відбулось обговорення питань про підготовку до проходження переддипломної та організаційно-педагогічної практики магістрантів Спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки (С. Щербина) та обговорення питання оновлення робочих програм навчальних дисциплін, а також навчальної та виробничих практик, які забезпечуються кафедрою педагогіки. В. Іванова представила пропозиції щодо дизайну веб-сайту кафедри та представлення роботи кафедри у соціальних мережах (18 вересня 2024 р.). Засідання № 2. І. Макаренко презентувала для обговорення тему та тематичні напрями роботи регіонального науково-практичного семінару вчителів та молодих науковців. О. Лаврентьєва скорегувала напрями і визначила наступні кроки цієї роботи. Цікаві ґрунтовні доповіді з кола професійних інтересів представили О. Лаврентьєва «Педагог у просторі професійної культури» та О. Потапенко «Децентралізація як інноваційний інструмент модернізації системи освіти». Олена Олександрівна у своїй доповіді наголосила, що культурний простір має безліч різновидів: культурний ландшафт, фізичний культурний простір, символічний культурний простір, цифровий культурний простір, гібридний культурний простір, соціокультурний простір, арт-культурний простір та транс-культурний. І всі вони розкривають поле можливостей та місце для діалогу та взаєморозуміння. Олег Борисович звернув увагу на те, що децентралізація в галузі освіти спрямована на передавання делегованих повноважень в управлінні освітою місцевим територіальним громадам. Передача освітніх завдань місцевому самоврядуванню ґрунтується на переконанні, що члени таких місцевих громад краще розуміють освітні потреби дітей у місцевих спільнотах і школах. Тому у них значно вища мотивація дбати про розвиток освітніх закладів у своїй місцевості. Викладачами кафедри обговорювалися і питання оновлення науково-методичного забезпечення викладання дисциплін кафедри, а саме оновлення тематики курсових і кваліфікаційних робіт, методичних робіт та вимог до їх написання (19 грудня 2024 р.). Засідання № 3. Олена Олександрівна Лаврентьєва презентувала проблематику сучасних дисертаційних досліджень зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки (за матеріалами захищених дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії) у базі даних Національного репозитарія академічних текстів. У своїй доповіді вона акцентувала увагу на користі ресурсів НРАТ задля подальших кроків професійного вдосконалення викладачів кафедри. Світлана Миколаївна Щербина у своїй доповіді «Професійна компетентність викладача – запорука якісної освіти» наголосила, що в умовах реформування освіти та суспільних трансформацій змінюються вимоги до діяльності всіх освітян. Відповідно до Професійного стандарту за професією «Вчитель закладу загальної середньої освіти», затвердженого наказом Мінекономіки від 23.12.2020 року № 2/36 визначено п’ятнадцять компетентностей учителя, сформованість яких і забезпечує високий рівень розвитку професійної компетентності. Викладачами кафедри обговорювалися питання стану готовності до проведення регіонального науково-практичного семінару для вчителів та молодих науковців у березні 2025 року (відповідальна І. Макаренко) та підготовки завдань на платформу Moodle для проведення першого та другого турів університетської олімпіади з педагогіки (відповідальний О. Потапенко). Доповіді «Особистісно-орієнтоване навчання: розвиток індивідуальності в освітньому процесі ЗВО» (В. Іванова) та «Розвиток гнучких навичок сучасного педагога у процесі його професійної діяльності» (І. Макаренко) були перенесені на травневе засідання (20 лютого 2025 р.). Засідання № 4. У процесі детального обговорення перспектив розвитку ОПП 011 Освітні, педагогічні науки магістерського рівня (С. Щербина) та обговорення перспектив розвитку ОНП 011 Освітні, педагогічні науки рівня доктора філософії (О. Лаврентьєва) викладачі кафедри побачили перспективи розвитку власної кафедри. Заслухали цікаві доповіді А. Король на тему «Формування готовності здобувачів освіти до творчої діяльності інноваційними методами навчання»" та О. Білоус на тему: «Цифровізація освітнього процесу: переваги та перспективи». Також свою доповідь, яка була перенесена з засідання у лютому, представила І. Макаренко «Розвиток гнучких навичок сучасного педагога у процесі його професійної діяльності». О. Білоус виступила з пропозиціями щодо нових перспектив плану роботи науково-методичного семінару на 2025-26 н.р. (22 травня 2025 р.). У ході проведення науково-методичних семінарів доповідачі виступали з доповідями, в яких розглядалися всі актуальні питання. У дискусіях, обговореннях, дебатах активно приймали участь всі присутні члени кафедри. Вони висловлювали свої погляди, міркування, ділилися своїм власним педагогічним досвідом. Хотілося б відмітити високу активність викладачів під час проведення семінарів. Семінар дає змогу доповідачам поділитися своїми власними надбаннями та розширити коло наукових досліджень усіх членів кафедри. Також, інформація про проведення науково-методичного семінару, план семінару та доповіді викладачів розміщені в електронному вигляді на сайті нашого університету, що сприяє покращенню іміджу кафедри, презентує роботу кафедри та популяризує нові наробки викладачів кафедри. Основною метою проведення наших науково-методичних семінарів було ознайомлення з новітніми технологіями та підвищення рівня власної педагогічної майстерності. Мета науково-методичного семінару була досягнута, завдання виконані. |
КП_Звіт про роботу науково-методичного семінару з теми «Професіоналізм педагога в сучасній педагогічній освіті» за 2024-2025 н.р.
- Автор: Кафедра педагогіки
- Перегляди: 306