Дошкільної і спеціальної освіти
Факультет педагогічної освіти

1_зображення_viber_2025-07-24_21-04-06-194.jpg 2-5 липня 2025 року у британському місті Брістоль відбулася 11 конференція «Society for Renaissance Studies», яка об’єднала дослідників давньої літератури з усього світу. Цього разу організатори обрали актуальний для глобалізованого наукового континууму ракурс – «Interconnections»,  – що передбачав розмови про такі безпосередні літературознавчі аспекти як професійна взаємодія письменників, різнорівнева подібність авторських текстів, типологія персонажів, комбінація жанрових начал у межах одного художнього полотна тощо. На засіданнях 9 репрезентативних панелей, сформованих із понад 300 учасників (з Великої Британії, Франції, Іспанії, Греції, Італії, Сполучених Штатів, Швеції, Фінляндії, Індії, Мексики, Польщі, Чехії, Австралії, Словенії та ін.), розглядалися проблеми, які не лише відкривали нові обрії літератури Ренесансу в Англії, Франції, Італії, але й створювали можливості для проєктування поетики творів Високого Середньовіччя та  Відродження на сучасні дослідження під кутом зору різних методологій.

Від КДПУ у конференції прийняла участь доцент кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка. ««Society for Renaissance Studies» – світова літературознавча спільнота, зустрічі якої у 2004 році започаткували дослідники  Брістольського університету, спеціалізується на вивченні давньої літератури і збирається кожні два роки, аби поділитися фаховими здобутками. Я вперше була на такому престижному закордонному форумі, тому враження беруть гору над словами, – і від самого міждисциплінарного заходу, і від оригінальної культурної програми, і від знайомства з однодумцями, чиї розвідки раніше знала лише за прізвищами.

21пп2323_зображення_viber_2025-07-24_21-04-44-038.jpg

Хотіла би виділити кілька важливих моментів. Я завжди наголошую на тому, що давня література – напрочуд актуальна, але цього разу було просто неперевершено. Здалося, що ми зібралися обговорити виключно сучасний стан речей у царині літературознавства. Можливо, таке відчуття пояснюється зануренням у англомовне середовище, а, може, тим, що організатори намагалися забезпечити релевантність кожної панелі сучасним викликам. Резонансні теми інклюзії, ґендеру, жіночого письма, національної ідентичності, які зазвичай постають фокусом уваги дослідників сучасної літератури, а також їхня інтерпретація крізь призму злободенних релігійно-політичних і культурно-естетичних чинників суспільства, яке наразі не має високих географічних бар’єрів, ще більше зближували і споріднювали класичні сюжети з подіями, які нині відбуваються в Україні. Окрім своєї панелі, я відвідала круглий стіл про унікальні властивості давньої сатири, секції про медичну практику, книгодрукування і розвиток бібліотек у XVI ст., кілька «шекспірівських» засідань і «спенсерівські» студії, і в черговий раз упевнилася в тому, що точок дотику з сучасністю в цих дискурсах чимало. А щоб усвідомити наявність певного концепту, образу, проблеми давньої літератури, яким і справді непідвладний час, варто лише правильно налаштувати дослідницьку оптику.

31_зображення_viber_2025-07-24_21-05-34-844.jpg Відзначу, що структура панельних дискусій – відсутність видимого академічного поділу між часом фікційним і реальним, яка мені надзвичайно імпонує, – сприяла представленню доповідей на ренесансні теми і обговоренню їх і поза художнім матеріалом. Завдяки цьому з’явилася можливість осучаснення класичних мотивів. Я підготувала виступ, основу якого складали особливості реалізації  «свого» і «чужого» в єлизаветинській літературі, але її обговорення перетнуло кордони англійського Ренесансу і плавно перейшло у серйозну розмову про національну ідентичність українців під час війни з росією. Висновком нашої панелі (до якої, крім мене, долучилися представники університетів Великої Британії, Ізраїлю, Італії, Канади), стала теза про ментальну і фізичну ідентичність українського суспільства, а особливо тоді, коли мова йде про внутрішньо переміщених осіб, а також про тих українців, які вимушено залишили країну після початку повномасштабного вторгнення. Неочікувано, але тим цінніше, що на міжнародній конференції з давньої літератури у Великій Британії так невимушено прозвучала актуальна для України тема, і прикметно, що саме єлизаветинські тексти інспірували активний обмін думками про нагальні для нашої країни проблеми.  

За це хочу щиро подякувати англійським колегам, – не лише за запрошення приєднатися до авторитетного колективу відомих учених, а й за відчутну підтримку України і української науки у такий складний час».

41_зображення_viber_2025-07-24_21-06-38-393.jpg

30769

зображення_viber_2025-06-23_11-45-08-105.jpg

У червні 2025 року студенти 1 - 4 курсів спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) отримали сертифікати за участь у мовному проєкті Reading to Europe, координатором якого виступив Пол Ерліндж - викладач школи Sotra (Норвегія).

Навчальний курс проєкту тривав з 15 вересня 2024 року по 15 травня 2025 року та реалізовувався в дистанційному форматі. У складі невеликих груп (по 4-5 осіб) наші студенти отримували індивідуалізоване фонетичне тренування з General English вимови. Заняття проводили висококваліфіковані викладачі англійської мови з Норвегії, Фінляндії та Канади, а також носії мови з інших галузей.

Методика Reading to Europe має у своїй основі читання якісної англомовної літератури з глибоким опрацюванням кожного звукового елементу під керівництвом досвідчених наставників. Вимогливий підхід до вимови дозволив студентам розвинути фонетичну точність та  ритміко-інтонаційну виразність. Серед практичних методів роботи: вільне обговорення уривків літературних творів, інтенсивні вправи на тренування проблемних фонем, збагачення словникового запасу, імітація інтонаційних моделей (shadowing), базові розмовні практики тощо.

Участь у проєкті Reading to Europe стала цінним досвідом для студентів, дозволивши їм не лише підвищити рівень володіння англійською мовою, а й долучитися до міжнародного професійного середовища. Сертифікати, які отримали здобувачі освіти, засвідчують їхню наполегливу роботу та мовну компетентність, а також відкривають нові можливості для майбутнього академічного та професійного зростання.

Висловлюємо щиру вдячність організаторам та тренерам проєкту за співпрацю,

підтримку та розвиток міжкультурного освітнього діалогу!

30617

зображення_viber_2025-06-23_11-34-08-141.jpg

У період з 9 по 18 червня 2025 року на факультеті іноземних мов було проведено атестацію здобувачів вищої освіти 4 курсу спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)). Успішне складання комплексних екзаменів стало підсумком багаторічної плідної співпраці студентів денної та заочної форм навчання та викладачів.

Цьогорічна атестація відбулася в атмосфері відкритого діалогу та професійної підтримки. Продовжено практику залучення зовнішніх стейкхолдерів - вчителя англійської та німецької мови Криворізького ліцею № 71 КМР, спеціаліста І категорії, Рябець Л.О. Така співпраця дала змогу оцінити рівень підготовки здобувачів не лише в академічному контексті, а й з урахуванням сучасних вимог шкільної практики. Екзаменаційні комісії високо оцінили фахову підготовку студентів, їхнє вміння аналізувати художні тексти, демонструвати знання з методики навчання іноземної мови, зарубіжної літератури та застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності.

За результатами атестації усім здобувачам присвоєно кваліфікацію Бакалавр середньої освіти (мова і література (англійська)), вчитель англійської мови і зарубіжної літератури

Щиро дякуємо здобувачам за відповідальне ставлення до навчального процесу, за активну участь у житті кафедри та факультету, за прагнення до професійного розвитку!

Бажаємо вам, молоді фахівці, натхнення, віри в себе та своїх учнів, педагогічної мудрості і тепла. Нехай ваша праця приносить радість, а кожен день у школі буде кроком до великої мети - виховання освіченого, відкритого до світу покоління!

30616

1_зображення_viber_2025-06-09_22-10-24-871.jpg

5 червня 2025 року відбувся Міжнародний науково-практичний форум «Педагогічна майстерність майбутнього вчителя: поступ, становлення, удосконалення і зростання», організований кафедрою педагогічної майстерності та менеджменту імені І. А. Зязюна ПНПУ імені В.Г. Короленка. Робота конференції була розгорнута у численних секціях, тематика яких дозволяла учасникам сформувати чітке уявлення про стан справ у сучасній педагогічній науці і згуртуватися навколо вирішення актуальних проблем. Близько тисячі учасників з навчальних закладів середньої і вищої освіти України і зарубіжжя вшанували пам’ять фундаторів і послідовників педагогічної майстерності Полтавшини, актуалізували «педагогіку добра» колишнього ректора ПДПІ імені В.Г. Короленка І.А. Зязюна, обговорили питання формування професійної майстерності педагога в контексті нових освітніх викликів, визначили основи педагогічної майстерності під час ефективних освітніх трансформацій. Зацікавленість слухачів викликали також і питання взаємодії викладача і студентів у процесі розвитку педагогічної діяльності, специфіка освітніх інновацій та орієнтири професійного розвитку сучасного педагога, його стосунки з цифровою дидактикою. Чимало дотичних питань було обговорено на панельних доповідях та під час роботи студентської педагогічної лабораторії.

30523

11_photo_2025-05-22_15-35-31.jpg

Наприкінці травня 2025 року Криворізький державний педагогічний університет, зокрема викладачі кафедри англійської філології стали співорганізаторами онлайн-конвенціі Асоціації вчителів і викладачів англійської мови як іноземної (TESOL-Ukraine online Convention). Модератором секції # 3 стала доцентка кафедри англійської філології - Дирда І.А. Цікаві та пізнавальні Zoom-сесії мали змогу відвідати як викладачі, вчителі, так і здобувачі першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти, а серед запрошених спікерів були вчителька англійської мови з Камʼянець-Подільська - Катерина Ковальчук, викладач англійської мови Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя - Стюарт Метінсон, доцентка Одеського національного університету імені І. Мечникова - Олена Румʼянцева. Ключові теми, порушені спікерами, стосувалися сприяння мотивації до навчання англійської мови дітей і дорослих в умовах війни та спонукання до проведення активностей, спрямованих на збереження збалансованого емоційного стану психологічно травмованих здобувачів освіти; специфіки організації англомовних клубів у форматах онлайн та офлайн; особливостей створення успішної презентації результатів навчання в магістратурі/аспірантурі. Вказані теми є надзвичайно актуальними, адже в них відображені нагальні проблеми викладання в умовах невизначеності.

То ж щиро вдячні координаторам, модераторам, спікерам та учасникам онлайн-конвенції за надану змогу розширити професійний кругозір та отримати цінний досвід викладання англійської мови!

30434

0_зображення_viber_2025-05-27_14-05-31-940.jpg

22 травня 2025 року відбулася панельна дискусія “Великий Бард і його сучасники: тексти і (не)шекспірівські контексти”, у якій спікерами виступили відомі дослідники єлизаветинської літератури в Україні: доцент кафедри англійської філології КДПУ Людмила Федоряка, доцент кафедри слов’янської філології ЗНУ Кирил Тарасенко, та доцент кафедри “Іноземна філологія та переклад” Національного університету “Запорізька політехніка” Ганна Лещенко. Вибір теми панельної дискусії пояснюється її актуальністю у світовому шекспірознавчому дискурсі, а її аргументоване і детальне обговорення дозволяє відкрити нові обрії не лише у творчій біографії Вільяма Шекспіра, а й у життєписах багатьох інших літераторів пізнього англійського Ренесансу. Результатом плідної праці українських і зарубіжних дослідників є висновок про те, що колаборації В. Шекспіра з іншими літераторами (а це майже всі єлизаветинці) сприяли закріпленню у тогочасній англійській мові нових слів, які й досі активно вживаються у літературній і розмовній сферах, а в літературі – злободенних тем, проблем, а також соціальних типів, реалій і подій, здатних відтворити специфіку життя єлизаветинського суспільства в уяві сучасних реципієнтів.

Досвідчені спікери репрезентували широку панораму єлизаветинської літератури і окреслили ключові аспекти взаємодії між В. Шекспіром та іншими персоналіями. К. Тарасенко розповів про перегуки між романами Томаса Лоджа і комедією В.Шекспіра “Як вам це сподобається”, Г. Лещенко відзначила специфіку взаємодії між Ентоні Манді і трагедіями В. Шекспіра. Л. Федоряка представила доповідь про результати взаємин і текстові паралелі між творчістю Т. Неша і В. Шекспіра. Було встановлено, що професійна взаємодія творчих людей Ренесансу постає невід’ємним фактором літературного процесу кінця XVI ст., який проливає світло на його літературознавчу специфіку.

30412

01_зображення_viber_2025-05-25_17-41-54-189222.jpg

21 травня 2025 року на кафедрі англійської філології відбулася гостьова лекція “Національний геній у дзеркалі пам’яті: комеморація Ведикого Барда у Стретфорді-на-Ейвоні”, яку прочитала Наталія Торкут – доктор філологічних наук, професор, провідний науковий співробітник Інституту літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України, академік АН ВШ, почесний старший науковий співробітник Шекспірівського інституту Бірмінгемського університету.

11_зображення_viber_2025-05-25_17-38-08-556.jpg

Лекторка розповідала про комеморацію великого англійського драматурга Вільяма Шекспіра через географічні об’єкти, пов’язані з його життям. Фокусом її уваги постали будинок його батька Джона Шекспіра, котедж Енн Гетвей, Нью-Плейс, граматична школа, де навчався майбутній драматург, та Церква Святої Трійці, де Шекспіра було хрещено і поховано. Спікерка пояснила, що ці місця, хоч і не завжди збереглися в автентичному вигляді, тепер виступають важливими чинниками культурної пам’яті про Великого Барда.

30394

111-494510775_2544251912589227_4620352164847468783_n.jpg222-499479065_2544252059255879_1413158618230664020_n.jpg

З 26 лютого по 21 травня тривав навчальний курс «Introduction to CELTA», який проводила Олена Кузьменко. Протягом трьох місяців учасники мали чудову нагоду оновити та поглибити знання з основ методики викладання англійської мови як іноземної (ELT).

Програма охоплювала ключові аспекти сучасного викладання: теорії навчання, потреби та мотивацію учнів, мовні системи та навички, планування уроків, оцінювання, надання зворотного зв’язку та виправлення помилок.

Фінальне заняття, що відбулося 21 травня, завершилося яскравими презентаціями уроків, які підготували й представили учасники. Вони блискуче впоралися із цим завданням! Цей курс став чудовим трампліном для подальшого професійного розвитку, особливо для тих, хто планує здобути міжнародну кваліфікацію CELTA у майбутньому. Ми пишаємося нашими студентами! 10 студентів 2, 3, 4 курсів бакалаври та 1 курс магістри спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) успішно пройшли навчання й отримали сертифікати про завершення курсу.

Щиро дякуємо TESOL-Ukraine, авторам курсу Цегельській М. та Sally La Luzerne-Oi за натхнення і моральну підтримку впродовж усього навчання.

Вітаємо всіх учасників із досягненням! Ваші знання, мотивація та наполегливість - запорука майбутніх успіхів у сфері викладання англійської мови.

30379

Шановні викладачі і здобувачі освіти!

ДНІ ШЕКСПІРА В УКРАЇНІ - 2025 – у Криворізькому державному педагогічному університеті!

Кафедра англійської філології запрошує усіх поціновувачів творчості Вільяма Шекспіра відвідати зустрічі в рамках проєкту Дні Шекспіра в Україні - 2025, організованого Українським Шекспірівським Центром.

У середу, 21 травня 2025 року, о 14.30 відбудеться гостьова лекція професора Наталії Торкут на тему «Національний геній у дзеркалі пам’яті: комеморація Великого Барда у Стретфорді-на-Ейвоні».

21-05-25.jpg

У четвер, 22 травня 2025 року, о 19.00 відбудеться панельна дискусія на тему «Великий Бард і його сучасники: тексти і (не)шекспірівські контексти», у якій візьмуть участь вітчизняні дослідники літератури Відродження.

22-05-25.jpg

Усіх бажаючих дізнатися про сучасні комеморативні заходи і колаборативні практики, присвячені творчій персоналії англійського драматурга, – чекаємо в нашому віртуальному залі!

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

30348

зображення_viber_2025-05-19_15-14-26-600.jpgphoto_2025-05-19_22-24-3922222222222.jpg

14 та 15 травня 2025 року викладачі та студенти кафедри англійської філології Криворізького державного педагогічного університету провели профорієнтаційні заходи для учнів ліцею «Міжнародні перспективи» та Криворізького ліцею №71.

Спеціальність Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) представили викладачі кафедри – старший викладач Шуміліна І.П. та доцент Малоіван М.В., а також студенти 2–4 курсів: Чайка Єва, Іванова Марина, Степанова Єлизавета, Перепічаєва Дар’я та Коровка Данило.

Під час заходів здобувачі освіти розповіли учням про особливості навчання на спеціальності, перспективами професійного зростання, студентське життя та міжнародні можливості, які відкриває володіння англійською мовою. Учнів також було поінформовано про можливість підвищити свій рівень володіння англійською мовою та розвинути свої академічні навички через тренінгове національне мультипредметне тестування з англійської мови (з 05 травня по 31 травня), яке організоване кафедрою.  

Найцікавішим для школярів стало практичне занурення в атмосферу англомовного середовища. Інтерактивні активності сприяли розвитку мовленнєвих навичок та розкриттю творчого потенціалу учасників: веселі мовні ігри, змагання з правильної вимови найдовшого англійського слова, знайомство з технікою «Shadowing», що використовується для вдосконалення вимови та інтонації. Усі вправи були адаптовані під вікові особливості ліцеїстів та пройшли у дружній і невимушеній атмосфері.

Про свої враження від спілкування з ліцеїстами поділилася студентка групи АЗЛ-23 Єва Чайка: «Найбільше мені сподобалася активна участь учнів 10–11 ліцею №71 у захопливому англомовному квесті. Команди старшокласників проявили неабияку згуртованість, кмітливість і мотивацію до виконання завдань, демонструючи високий рівень володіння англійською мовою. Загалом, усі заходи в обох навчальних закладах залишили по собі яскраві емоції, адже учні продемонстрували щирий інтерес до професії вчителя англійської мови та бажання дізнаватися більше не лише від своїх теперішніх вчителів, але й від майбутніх!»

З приємністю хотілося б відзначити, що викладачі та студенти кафедри англійської філології отримали подяки за активну участь у тижні науки, що проходив на базі Криворізького ліцею академічного спрямування «Міжнародні перспективи». Ми теж щиро дякуємо адміністраціям ліцеїв за теплий прийом, а учням – за активну участь та жагу до знань!

Бажаємо всім учням натхнення у виборі професійного шляху, віри у власні сили та наполегливості у досягненні цілей. Нехай знання відкривають перед вами нові горизонти, а кожен крок наближає до здійснення мрій!

Будемо раді вітати вас у родині студентів спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) Криворізького державного педагогічного університету!

30333
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Липень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31