Кафедра педагогіки
Криворізький державний педагогічний університет

Результати анонімного опитування здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня щодо якості викладання дисциплін за ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» (група УАФм-24)

За підсумками навчання в другому семестрі 2024–2025 н. р. на платформі MOODLE проходило анонімне опитування здобувачів вищої освіти щодо якості викладання дисциплін. Мета анкетування – удосконалити освітній процес та покращити якість освіти в університеті.

В опитуванні взяли участь 100 % складу здобувачів вищої освіти другого магістерського рівня за ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова».

Студентам пропонували обрати навчальну дисципліну (із реєстру ОК другого семестру), оцінити її та діяльність викладача за різними критеріями за шкалою від 1 до 5 балів (1 – незадовільно, 5 – відмінно). Усього запропоновано 13 дисциплін, здобувачі дали свою оцінку 7 з них.

92,9 % здобувачів освіти виставили max 5 балів, а 7, 1 % – 4 бали за більшістю критеріїв, за якими оцінювалися ОК (це, зокрема, «Дисципліна містить корисний матеріал», «Дисципліна логічно пов’язана з іншими дисциплінами», «Дисципліна забезпечена необхідними підручниками і методичними матеріалами») та діяльність викладача («Викладач вільно володіє навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією», «Викладач мотивує студентів до самостійного поглибленого пошуку інформації», «Викладач чітко формулює цілі і план навчання», «Викладач чітко і зрозуміло визначає критерії оцінювання знань студентів»,

«Загалом мені було цікаво опановувати цю дисципліну», «У мене виникає бажання і надалі навчатися у цього викладача»).

Суголосними виявилися оцінки здобувачів за критеріями «Дисципліна сприяє формуванню умінь і навичок», «Викладач відкритий і доброзичливий зі студентами», «У мене завжди була можливість звернутися до викладача за роз’ясненням чи порадою», «Викладач завжди оцінює знання студентів справедливо, об’єктивно, прозоро», «Викладач тактовний та вміє встановлювати контакт зі студентами», «Викладач своєчасно і за розкладом проводить заняяття», «Навчання в дистанційному форматі викладачем було організовано добре»: max 5 балів – 100 % опитаних.

Критерій «Дисципліна потрібна мені для майбутньої професійної діяльності» має такі відповіді: max 5 балів – 85,7%, 4 бали – 7, 1%,    3 бали – 7,1 %.

92,9 % здобувачів освіти виставили max 5 балів, а 7, 1 % – 3 бали за критеріями

«Навчальний матеріал викладається доступно і цікаво», «Викладач використовує новітні, інтерактивні методи навчання». 3 бали за обома критеріями виставлено ОК сертифікатна програма «Практичний курс англійського усного та писемного мовлення».

Різнобій у відповідях констатуємо лише 1 раз, це стосується думки здобувачів освіти щодо доцільності викладання дисципліни в очному режимі. Відповіді розподілилися так: 5 – 42,9 %, 4 – 7, 1 %, 3 – 28, 6%, 2 – 21,4 %.

Оцінюючи складність навчальної дисципліни, 71,4 % студентів відповіли «оптимально складно», 21,4 % – «нескладно», 7,1% – «складно». Складною видалася дисципліна «Зарубіжна література і культура: інтермедіальне осмислення» (маємо сумнів щодо об’єктивності оцінки, оскільки ця ж респондентка, даючи відповідь за критерієм «Дисципліна потрібна мені для майбутньої професійної діяльності», поставила 3 бали, тобто не бачить зв’язку присвоюваної кваліфікації та ОК, а на прохання надати свій коментар щодо змісту та якості викладання цієї навчальної дисципліни пише: «Дуже цікаво та інтерактивно»).

На прохання оцінити співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання, 100 % респондентів дали відповідь «оптимальне, часу вистачає  на  опрацювання  навчального  навантаження».  Тобто  всі  опитані  здобувачі висловилися про те, що немає таких дисципліни, які передбачають для опрацювання забагато матеріалу, а також завдань, виконання яких спричиняє перевантаження. Усі здобувачі освіти стверджують, що викладачі надають інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання на початку вивчення дисципліни.

Отже, аналіз результатів опитування здобувачів вищої освіти другого магістерського рівня на факультеті української філології щодо якості ОП, за якою вони навчаються, засвідчив, що студенти загалом задоволені рівнем отриманих знань та вмінь, на більшість запитань отримано відповідь «так» 100 %. Серед відповідей є деяка неузгодженість у судженнях та оцінках, це можемо пояснити суб’єктивними чинниками.

Виносимо пропозицію: у січні – лютому 2026 р. провести опитування здобувачів освіти бакалаврського і магістерського рівнів щодо викладання ОК, передбачених навчальним планом у першому семестрі. Уважаємо, що досвід проаналізованого і майбутнього опитування буде корисним для розробки проєктів нових ОП, має справити позитивний вплив на якість надаваних освітніх послуг.

 

Гарант ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова»                                                             Наталія Малюга

31692
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31