Відповідно до пункту 2 статті 16 Закону України «Про вищу освіту» система забезпечення закладами вищої освіти якості освітньої діяльності та якості вищої освіти (система внутрішнього забезпечення якості) передбачає здійснення процедур і заходів до яких включено здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм.
Упродовж березня 2024 року на платформі MOODLE Криворізького державного педагогічного університету тривало анонімне опитування випускників з метою дослідженні сучасного стану й перспектив удосконалення підготовки фахівців за освітніми програмами.
Учасники анкетування – випускники магістерського рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання, які навчались за ОПП Образотворче та декоративне мистецтво. Опитування задля вивчення якості наданої освіти та вдосконалення освітніх програм університету. Всього в опитуванні взяли участь 36 осіб.
Випускники зазначили, що задоволені якістю отриманої освіти за освітньою програмою відповідає (44,4%) відповідає так, скоріше так (55,5%).
На питання «Чи працюєте Ви за фахом?» відповіді розділилися наступним чином: так – 58,33%, не за фахом, але за спорідненою спеціальністю (у спорідненій галузі) -25 %, ні -16,67 %.
Щодо питання у який спосіб Ви знайшли своє теперішнє місце роботи випускники надали такі відповіді: за допомогою Університету – 16,6 %, самостійно забезпечую своє робоче місце (самозайнятість) – 27,77 %, рекомендації друзів/знайомих – 25%, за допомогою сервісів (веб-порталів) з пошуку роботи – 30,63%.
Випускники зазначили, що наявність диплома про вищу освіту була важливою для Вашого роботодавця: ні - 25%, так, це було одним із вирішальних чинників – 75 %. Чи був важливим для Вашого роботодавця здобутий Вами фах відповіді розподілилися таким чином: так, це було одним із вирішальних чинників – 80,5 %, ні – 19,5%.
На запитання «Оцініть актуальність освітньої програми “Образотворче та декоративне мистецтво” у світлі найновіших досліджень та вимог сучасного ринку праці за п’ятибальною шкалою від 1 до 5, де 1 – зовсім неактуальна, а 5 – актуальна» відповіді розділилися так: за шкалою 1 – 0%, 2 – 16,66%, 3 – 27,77%, 4 – 22,22%, 5 – 33,33%; загальнотеоретична підготовка за шкалою 1 – 0%, 2 – 8,35%, 3 – 16,66%, 4 – 38,88%, 5 – 36,11%; спеціальна (професійна) підготовка за шкалою 1 – 2,77%, 2 – 0%, 3 – 13,88%, 4 – 30,55%, 5 – 52,77%; практична підготовка, випускники дали відповіді за шкалою 1 – 5,55%, 2 – 5,55%, 3 – 5,55%, 4 – 30,55%, 5 – 50 %; розвиток здатності до навчання й саморозвитку за шкалою 1 – 0%, 2 – 0%, 3 – 11,11%, 4 – 36,11%, 5 – 50%; формування умінь працювати в колективі, команді за шкалою 1 – 5,55 %, 2 – 0%, 3 – 22,22%, 4 – 33,34%, 5 – 44,44%; оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями випускники дали відповідь за шкалою 1 – 5,55 %, 2 – 11,11%, 3 – 16,68%, 4 – 36,11%, 5 – 30,55%; розвиток лідерських якостей випускники дали відповідь за шкалою 1 – 2,77%, 2 – 8,33 %, 3 – 22,24%, 4 – 30,55%, 5 – 36,11%.
Серед навчальних дисциплін які є найбільш важливими й корисними, вказано наступне: рисунок, живопис, композиція, психологія, практика у ЗСО, методика викладання образотворчого мистецтва, спеціалізація у творчих майстернях, історія мистецтва, психологія художньої творчості, практикум з образотворчого мистецтва, комп’ютерні технології (комп’ютерна графіка), арт-терапія.
Щодо престижності спеціальності на ринку праці випускники відповіли, так – 33,33 %, важко відповісти – 47,22%, ні – 19,44 %.
Якби Ви знову приймали рішення про вибір закладу вищої освіти, чи обрали б ви сьогодні КДПУ відповіді розділилися таким чином, так – 61,11 %, ні – 13,88%, важко відповісти – 25,01%.
На запитання «Якби Ви знову приймали рішення про вибір освітньої програми, чи обрали б Ви сьогодні освітню програму “Образотворче та декоративне мистецтво”?» відповіли так (77,77%) випускників, ні (11,11%), важко відповісти (11,12%).
Зміст освітньої програми за п’ятибальною шкалою від 1 до 5, де 1 – зовсім не актуальна, а 5 – актуальна» відповіді розділилися так: за шкалою 1 – 0%, 2 – 16,66%, 3 – 27,77%, 4 – 22,22%, 5 – 33,33%; загальна організація роботи структурних підрозділів університету за шкалою 1 – 2,77%, 2 – 8,33%, 3 – 19,44%, 4 – 36,11%, 5 – 30,55%; робота органів студентського самоврядування за шкалою 1 – 2,79%, 2 – 16,66%, 3 – 19,44%, 4 – 25%, 5 – 36,11%.
На запитання «Ваші пропозиції для покращення підготовки фахівців за освітньою програмою “Образотворче та декоративне мистецтво” (наприклад, що би Ви додали, змінили чи скоротили в освітній програмі)» випускники зазначили:
збільшення кількості часу на практичну частину фахових дисциплін;
зменшити кількість часу з загальноосвітніх дисциплін;
збільшення матеріальної бази. Обмін досвідом з західноєвропейськими освітніми закладами;
більше практики та виїздів на пленер;
вивчення комп’ютерних технологій (так як в закладах освіти є електронні журнали, завдання діти скидають через Гугл файли, комунікації спілкування змінились, також наразі актуальна дистанційна освіта);
розгляд завдань з образотворчого мистецтва для дітей з особливими освітніми потребами;
запровадження дисциплін з комп’ютерної графіки;
використовувати сучасні підходи до наявних предметів;
брати участь у європейських і світових конкурсах;
збільшувати кількість годин для дисциплін, пов'язаних саме з малюванням - живопис, графіка, композиція тощо.
Такий зворотний зв’язок дозволяє окреслити пріоритети покращення якості освітніх послуг і максимально адаптувати підготовку студентів до потреб ринку праці а також врахувати висловлені рекомендації та побажання для вдосконалення освітніх програм; дозволяє сформувати напрями оновлення та покращення освітніх програм, за якими провадиться освітня діяльність на факультеті.