Факультет педагогічної освіти
ТЕХНОЛОГІЧНА ОСВІТА. ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА.
ДОШКІЛЬНА ОСВІТА. СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА.

Проведено аналіз результатів опитування студентів щодо якості викладання навчальних дисциплін. Загальна кількість відповідей становила 12 оцінювань за 8 різними дисциплінами та 4 викладачами. Оцінювання проводилося за 5-бальною шкалою за чотирма основними критеріями якості викладання.

Розподіл дисциплін за кількістю оцінок:

  • Логопедична робота з дітьми раннього віку (Сіденко Ю.О.) – 3 оцінки (25,0%)
  • Технології активації мовлення дітей раннього віку з ПМР (Сіденко Ю.О.) – 2 оцінки (16,7%)
  • Стратегії втручання при міофункціональних порушеннях (Курєнкова А.В.) – 2 оцінки (16,7%)
  • Інші дисципліни – по 1 оцінці кожна (8,3%)

Розподіл за викладачами: Сіденко Ю.О. – 6 оцінок (50,0%); Курєнкова А.В. – 2 оцінки (16,7%); Іншакова І.Є. – 1 оцінка (8,3%); Мішалова О.В. – 1 оцінка (8,3%); Козаченко Н.П. – 1 оцінка (8,3%).

Аналіз за основними критеріями оцінювання

1.1 Професійна релевантність дисципліни. Розподіл оцінок за критерієм «Дисципліна потрібна для майбутньої професійної діяльності»: 5 балів – 10 відповідей (83,3%); 4 бали – 2 відповіді (16,7%); 3 бали і нижче – 0 відповідей (0,0%). Середній бал: 4,83. Результати свідчать про високу професійну релевантність викладених дисциплін. Переважна більшість студентів (83,3%) максимально високо оцінює корисність дисциплін для майбутньої професійної діяльності.

1.2 Володіння навчальним матеріалом викладачем. Розподіл оцінок за критерієм «Викладач вільно володіє навчальним матеріалом»: 5 балів – 12 відповідей (100,0%); 4 бали і нижче – 0 відповідей (0,0%). Середній бал: 5,00. Абсолютно всі респонденти (100,0%) дали найвищу оцінку рівню володіння викладачами навчальним матеріалом та здатності викладати його доступно і цікаво.

1.3 Комунікативні якості викладача. Розподіл оцінок за критерієм «Викладач відкритий, тактовний, доброзичливий»: 5 балів – 11 відповідей (91,7%); 4 бали – 1 відповідь (8,3%); 3 бали і нижче – 0 відповідей (0,0%). Середній бал: 4,92. Переважна більшість студентів (91,7%) максимально високо оцінює комунікативні якості викладачів та їхню доступність для консультацій.

1.4 Прозорість оцінювання. Розподіл оцінок за критерієм «Викладач чітко визначає критерії оцінювання»: 5 балів – 10 відповідей (83,3%); 4 бали – 2 відповіді (16,7%); 3 бали і нижче – 0 відповідей (0,0%). Середній бал: 4,83. Високий рівень задоволеності студентів прозорістю та об’єктивністю системи оцінювання знань.

Оцінка складності навчальних дисциплін: «Оптимально» – 10 відповідей (83,3%); «Нескладно» – 2 відповіді (16,7%); «Складно» або «Дуже складно» – 0 відповідей (0,0%). Результати демонструють оптимальний рівень складності дисциплін. Жоден студент не вважає дисципліни занадто складними, що свідчить про адекватність навчального навантаження.

Оцінка співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу: «Оптимальне, часу вистачає» – 12 відповідей (100,0%); Інші варіанти – 0 відповідей (0,0%). Абсолютно всі респонденти (100,0%) вказали на оптимальність співвідношення між обсягом навчального матеріалу та часом, відведеним на його опрацювання.

Час надання інформації щодо критеріїв оцінювання: «На початку вивчення дисципліни» – 11 відповідей (91,7%); «У процесі вивчення дисципліни» – 1 відповідь (8,3%); Інші періоди – 0 відповідей (0,0%). Переважна більшість викладачів (91,7%) своєчасно, на початку курсу, інформують студентів про критерії оцінювання.

За середнім балом усіх критеріїв:

  1. Курєнкова А.В. – середній бал 5,00 (100,0% максимальних оцінок)
  2. Іншакова І.Є. – середній бал 5,00 (100,0% максимальних оцінок)
  3. Мішалова О.В. – середній бал 5,00 (100,0% максимальних оцінок)
  4. Козаченко Н.П. – середній бал 5,00 (100,0% максимальних оцінок)
  5. Сіденко Ю.О. – середній бал 4,88 (87,5% максимальних оцінок)

Висновки. Проведений аналіз результатів опитування студентів щодо якості викладання дисциплін демонструє надзвичайно високий рівень задоволеності освітнім процесом, що підтверджується середнім балом 4,89 з 5 можливих за всіма критеріями оцінювання. Найвищі показники зафіксовано у сфері професійної компетентності викладачів, де абсолютно всі респонденти (100,0%) надали максимальну оцінку рівню володіння навчальним матеріалом та здатності викладати його доступно і цікаво. Це свідчить про високу кваліфікацію педагогічного складу та їхню спроможність ефективно передавати знання студентам.

Комунікативні якості викладачів також отримали високу оцінку, при цьому 91,7% студентів максимально позитивно оцінюють відкритість, тактовність та доброзичливість педагогів, а також їхню готовність надавати консультації та роз’яснення. Аналогічно високі результати демонструє система оцінювання знань, де 83,3% респондентів вказують на повну прозорість, об’єктивність та справедливість критеріїв оцінювання, що є важливим показником довіри студентів до освітнього процесу.

Особливо значущим є той факт, що абсолютно всі студенти (100,0%) вказують на оптимальність співвідношення між обсягом навчального матеріалу та часом, відведеним на його опрацювання, що свідчить про грамотне планування навчального навантаження. Крім того, переважна більшість викладачів (91,7%) своєчасно інформують студентів про критерії оцінювання на початку курсу, що забезпечує прозорість освітнього процесу з самого початку.

Дисципліни отримали позитивну оцінку щодо своєї професійної релевантності, при цьому 83,3% студентів максимально високо оцінюють корисність дисциплін для майбутньої професійної діяльності. Рівень складності дисциплін також визнано оптимальним, оскільки 83,3% респондентів вважають навантаження збалансованим, а 16,7% – навіть нескладним, що вказує на відсутність надмірного академічного тиску.

Результати дослідження підтверджують високий професійний рівень викладацького складу та ефективність організації навчального процесу в межах досліджених дисциплін. Незначні відхилення від максимальних показників (16,7% оцінок нижче максимуму за критеріями професійної релевантності та системи оцінювання) не впливають на загальну позитивну картину та можуть розглядатися як природна варіативність в оцінках. Отримані дані свідчать про успішну реалізацію освітніх цілей та високий рівень задоволеності студентів якістю викладання, що створює міцну основу для подальшого розвитку та вдосконалення освітнього процесу.

31429
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31